The posts in this blog are in german and english.

Sonntag, 24. November 2013

LM-Challenge "Weihnachtstradition".

Hallo Ihr Lieben,
hier bin ich wieder mit einer neuen Challenge von Lasting Memories. Das Thema diese Woche ist „Weihnachtstradition“. Zeig uns was Ihr jedes Jahr in der Weihnachtszeit oder in der Adventszeit gemacht habt.

Bei uns ist es so: Ich backe immer in der Adventszeit mit meiner Kinder die Weihnachtskeckse.
Teilweise haben wir die Keckse auch verschenkt.
Und auf meinem Layout möchte ich die Veränderung in unserer Weihnachtsbäckerei zeigen.
Wie man es sieht, hat vor drei Jahren unsere Tochter noch mitgemacht. Aber in den letzten zwei Jahren war sie nicht mehr dabei, weil sie einfach wegen der Schule keine Zeit mehr hatte.
Es ist schade aber die Schule geht vor.
Also hier ist mein Layout.

Hi everyone.

It's me again with a new challenge from Lasting Memories. This week's theme calls „Christmas Tradition“.
We want to see what you always did year after year in the christmas days or in the advent season.


Well, I always baked some christmas cookies with our children in the advent season. And we also gave our cookies away for our family and friends.
On my layout I want to show a change in our bakery.

You see that three years ago our daughter was still there and helped us bake our cookies.

But for the last two years she couldn't do it again because she had a lot to do for her school.

It's a pity. But it's ok. The school goes first, right? :)

So here is my page. The titel "Unsere Weihnachtsbäkerei" means "Our Christmas Bakery".


Diesen Lolli habe ich mit dem Martha-Stewarts-Stanzer hergestellt.

I made the lollipop with the Martha Stewart's puncher.


Ich habe auf einem Weißen Karton Washi Tape streifen geklebt und stanzte den Polaroidrahmen mit der Sizzix-Stanzschablone.

For this frame I put some washi tape stripes on a white cardstock and die cut it with my Sizzix die.





Ich hoffe es gefällt Euch und vielen Dank für's Vorbeischauen.

I hope you like it. Thank you for visiting my blog.

Materialien:
Hintergrundpapier: Papermania Forever Friends.
Designpapier: Echo Park, Papermania, Jillibean Soup.
Stempel: Rico Design.
Alphabet: Cuttlebug.
Stanzschablone: Sizzix Framelitz.
Metalrahmen: Crea Motion.
Brad: Kars.
Motivstanzer: Martha Stweart, Tschibo.
Dymo Prägeband.
Sonstiges: Zigzagband, Paper Doily, Holzstern, Geschenktband.

Kommentare:

  1. Adorable layout and a great tradition. Too bad your daughter has so much school work

    AntwortenLöschen
  2. What a fun tradition:) And I just love all of your embellies!

    AntwortenLöschen
  3. love all the little details! love the lollipops!

    AntwortenLöschen

Thank you for visiting my blog and for your time to write me a comment. I really appreciate it :)
Love
Tanti