Freitag, 23. August 2013

Tatty Teddy Mini Album.

Hallo Ihr Lieben,
ich habe neulich dieses Album aus langen Briefumschläge für meine Schwester kreiert.
Sie mag Tatty Teddy so gern. Am Anfang hatte ich Schwierigkeiten Tatty Teddy Verzierungen hier in Deutschland zu finden. Der Teddy kommt nämlich aus England, glaube ich.
Und dann habe ich eines Tages in einem Discountermarkt Aufkleberblätter mit Tatty-Teddy- Motiven entdeckt. Da habe habe ich nicht mehr gezögert und die Aufkleber sofort gekauft. Sie waren sogar relativ günstig. Das Aufkleberblatt ist etwas größer als DIN A4 hat nur 1,99 Euro gekostet.
Es sind insgesamt 100 Aufkleber auf dem Blatt. Daraus habe ich die Verzierungen für dieses Album kreiert.
Ich habe der Aufkleber auf einen Fotokarton geklebt und dann ausgeschnitten, damit sie etwas dicker und stabiler werden. Dann habe ich sie 3D Klebepads auf die gewünschte Stelle geklebt.
Ich möchte mit dem Minialbum in dieser Woche bei der Minialbum-Challenge von Scrap It Girl mitmachen.
Und hier ist das Mini-Album.

Hi everyone,
Today I'm going to show you a long envelope mini album that I 've just finished. I made this mini for my sister.
She loves Tatty teddy. First I just didn't have any idea where I could get the Tatty Teddy Embellishments for this mini. Because this Teddy is not very popular here in Germany. But one day I saw lots of Tatty Teddy stickers at our local discounter.
They were quite cheap. Only 1,99 Euro per Set. And one Set has 100 Stickers on it. I was very excited and bought it right away.
And then I started to make my own embellishments out of those stickers.
I sticked them on a cardtock from my stash to stabilize that sticker and cut it out. Then I put 3D pads behind it. And voila! My homemade Tatty Teddy embellishment was finished and ready to use.
I'm entering this mini to the „Minialbum challenge“ at Scrap It Girl this month.
So here is my Mini.








Designpapier: Folia, Vintage, Dovecraft.
Motivstanzer: Efco, Fiskars.
Kreisstanzer: EK Success.
Stickers: Tatty Teddy.
Buchstaben: Rico Design.
Stempel: WRMR, My Mind's Eye.
 Bordürenstanzer: Eurohobby.
Embossing Ink:  Top Boss.
Embossingpulver: Heindesigns.
Sonstiges: Garn, Geschenkbänder, Paperclip, Metalanhänger, Bling, Eyeletes, Brads.

Kommentare:

  1. This is so sweet! Love the tabs and tags! Thanks for joining us over at Scrap It Girl this month!

    AntwortenLöschen
  2. What a beautiful and so cute album. Love the beautiful pp and bellies. Thanks for joining us at Scrap It Girl September Challenge.
    Huggies
    Rachelle-DT
    xxx

    AntwortenLöschen
  3. adorable---I love the circle flowers as page turners! Thanks for playing with Scrap It Girl this month!

    AntwortenLöschen
  4. Thanks for playing along at Scrap It Girl.

    AntwortenLöschen
  5. So sweet! Thanks for playing along with Scrap It Girl!

    AntwortenLöschen

Thank you for visiting my blog and for your time to write me a comment. I really appreciate it :)
Love
Tanti