The posts in this blog are in german and english.

Sonntag, 2. Juni 2013

Lasting Memories new Layout challenge.

Hallo Ihr Lieben,
hier bin ich schon wieder mit einem Scrapbook-Layout. Dieses Mal ist für Lasting Memories. Wir haben eine neue Challenge. Das Thema ist „Leder und Stoffbordüren“.
Wenn wir kein Leder und keine Stoffbordüren haben, kann dieses Thema auch als ein Symbol für männlich und weiblich interpretiert. So wie ich es auch gemacht habe. Ich habe das Foto von meinen Eltern neulich beim
Aufräumen gefunden und dachte das es zu dem Thema passen würde.
Aber um sicher zu sein möchte ich doch auf meiner Seite ein Stückchen Leder und Bordüren hinzufügen.
Es ist gar nicht so einfach für mich. Ich habe das Bordürenband, aber ein Stück Leder habe ich nicht in meiner Bastelkiste. Also habe ich in meiner Schmuckkiste gewühlt und habe eine alte Kette von mir, die ich nicht mehr anziehe, gefunden. Die Kette ist nämlich eine Lederband-Kette.
Ich habe einfach ein Stückchen davon abgeschnitten und das Band am Tag an der Ecke meiner Seite angeknotet.
Und Problem gelöst! 


Hello everyone.

Here I'm again with the new challenge at Lasting Memories.

„Leather and Lace“ is the theme for this week. If you don't have any leather and lace. You can interpret leather as a symbol for male and lace as a symbol for female. Like I did.

I just found this picture of my parents and thought that it fits well for this challenge theme.

But I still wanted to add a piece of leather and lace on this page just to make sure that I'm doing it right. And it was not easy for me. I have the lace but didn't have leather in my scrabook stash.

So I have to look for leather at the other area of my house. And I found my old leather band necklace in my closet. So I cut a piece of that band and add it to my tag on the page and I'm saved now.

So here is my page.



Designpapier: Rico Design.
Papierblumen: Rico Design.
Stanzschablone: Cuttlebug, Sizzix.
Washi Tape
Sonstiges: Knopf, Cardstock, Bling, Halbperle, Lace, Lederband, Geschenkband.

Kommentare:

  1. Hi Tanti,
    What a cleaver why to incorporate the leather! This was a hard challenge wasn't it?

    AntwortenLöschen
  2. I love it! You show-cased that lovely pic of your parents!

    AntwortenLöschen
  3. That is so COOL that you used leather from a necklace, so smart! The LO is fantastic! Great colors!

    AntwortenLöschen
  4. Love your leather and lace. It's just lovely!

    AntwortenLöschen

Thank you for visiting my blog and for your time to write me a comment. I really appreciate it :)
Love
Tanti